Strona wykorzystuje pliki cookies w celu lepszego spełnienia Twoich oczekiwań. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki. Więcej na ten temat możesz przeczytać w Polityce Cookies.
  Ogloszenia   Historia Aeroklubu   Informacje o szkoleniach   Aktualne kursy - zapisy   Chronometraz   KWT   Zawody 2021   ZCL   Zawody 2009 - 2020   Forum   Kontakt   Stalowa Wola i okolice   Stalowa Wola z lotu ptaka   Balonowa   Modelarska   Samolotowa   Szybowcowa

Kurs Instruktorski FI(S) w sezonie 2024

Data dodania: 2020-10-19

Kurs dla kandydatów na instruktorów szybowcowych FI(S)R 


OSL Aeroklubu Stalowowolski ogłasza zapisy na kurs dla kandydatów na instruktorów szybowcowych FI(S)R.

Zgłoszenia przyjmujemy w trybie ciągłym a samo szkolenie rozpoczynamy w chwili uzyskania
minimum 6 potwierdzonych zgłoszeń.

Szkolenia teoretyczne możemy zorganizować w okresie od początku października do końca kwietnia, natomiast realizacja części praktycznej możliwa jest przez cały rok. W trakcie szkolenia praktycznego wykonujemy około 30 lotów metodycznych (wyciągarka + samolot) w czasie łącznym 6 godzin. Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystania z bezpłatnych noclegów na terenie lotniska. Realizacja szkolenia praktycznego (loty metodyczne) możliwe jest bezpośrednio po zakończeniu części teoretycznej lub w innym terminie uzgadnianym indywidualnie.

Koszty szkolenia:



Kurs teoretyczny: 1900 PLN (przy realizacji części praktycznej w innym ośrodku)
  1500 PLN (przy realizacji części praktycznej w ASW)
 
Loty metodyczne: 3500 PLN


W celu zgłoszenia swojego udziału w kursie zainteresowani proszeni są o przesłanie wypełnionego druku:  
"karty kwalifikacyjnej"

Więcej informacji: wyszkolenie@aeroklubstalowowolski.pl   

SFCL.320 Certyfikat FI(S) — Warunki wstępne i wymagania

Wnioskodawca ubiegający się o certyfikat FI(S) musi:

a) mieć ukończone 18 lat;

b) spełnić wymagania pkt SFCL.300 lit. a) pkt 1 ppkt (i) oraz lit. a) pkt 2;

c) wykonać 100 godzin czasu lotu oraz 200 startów jako pilot dowódca na szybowcach;

d) zaliczyć szkolenie instruktorskie w ATO lub DTO zgodnie z pkt SFCL.330; oraz

e) uzyskać pozytywną ocenę kompetencji zgodnie z pkt SFCL.345.

SFCL.330 FI(S) — Szkolenie

a) Wnioskodawca ubiegający się o certyfikat FI(S) musi najpierw – w ciągu 12 miesięcy poprzedzających rozpoczęcie szkolenia – przejść w ATO lub DTO odpowiednią ocenę pod kątem predyspozycji do podjęcia danego szkolenia.


Podstawowy Kurs Szybowcowy w sezonie 2024

Data dodania: 2020-10-08

 

ZOSTAŃ PILOTEM SZYBOWCOWYM !!!

OSL Aeroklub Stalowowolski

ogłasza nowy nabór na szkolenia szybowcowe w sezonie 2024

Zgłoszenia oraz informacje na temat szkoleń:

e-mail: wyszkolenie@aeroklubstalowowolski.pl  

 


Koszty szkoleń szybowcowych w sezonie 2024

Teoria Szkolenie SPL - 1500 zł (podstawowe wg harmonogramu Aeroklubu)

Praktyczne szkolenie SPL - 5200 zł (podstawowe wg harmonogramu Aeroklubu min 55 lotów)

 

 

Szkolenie szybowcowe - informacje ogólne

Szybownictwo jest jednym z najpiękniejszych sportów lotniczych. To sport zarówno dla młodych jak i tych starszych. Hobby i pasja w jednym. Możliwość bezpośredniego obcowania z naturą. To sport dla tych wszystkich którzy pozazdrościli ptakom.

Jest zazwyczaj pierwszym krokiem na drodze do kariery lotniczej w dużym lotnictwie. Umożliwia poznanie podstawowych zasad pilotażu i wiedzy m.in. z zakresu meteorologii, nawigacji, zasad lotu, budowy szybowców oraz przepisów lotniczych.

Jeśli nie jesteś pewien lub pewna, czy szybownictwo to sport dla Ciebie, przyjdź na lotnisko gdzie udzielimy Ci informacji, pokażemy sprzęt i zorganizujemy lot zapoznawczy, podczas którego poznasz smak latania.

 

Wymagania stawiane kandydatom na pilota szybowcowego

Główne wymagania stawiane wobec kandydata dotyczą zdrowia oraz wieku:

- Kandydat musi przejść wstępne badania lekarskie w jednym z ośrodków medycyny lotniczej. Aby można było wykonywać loty na szybowcach wymagane jest uzyskanie orzeczenia lekarskiego klasy II. Wymagania zdrowotne dotyczą w szczególności: dobrej wydolności i prawidłowego funkcjonowania układu krążenia, sprawności psychicznej i motorycznej, braku poważnych wad wzroku (możliwe jest dopuszczenie do latania w okularach bądź też szkłach korekcyjnych), drożność jamy nosowej, prawidłowo funkcjonujący błędnik.

Lista   ośrodków medycyny lotniczej   i   lekarzy orzeczników

- Kandydat musi przed wykonaniem pierwszego lotu samodzielnego skończyć 14 lat. Od kandydatów którzy nie ukończyli 18 lat wymagana jest pisemna zgoda rodziców (potwierdzona notarialnie) na udział w szkoleniu.

 

Podstawowe szkolenie szybowcowe składa się z dwóch części:

 Szkolenie teoretyczne

Polega ona na odbyciu przez kandydatów cyklu wykładów w trakcie których poruszane są zagadnienia z następujących przedmiotów.

1.   Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego                        8
2. Człowiek – możliwości, ograniczenia 3
3. Meteorologia 10
4. Łączność       4
5. Zasady lotu 9
6. Procedury operacyjne, ogólne bezpieczeństwo lotów
6
7. Wykonywanie i planowanie lotu 4
8. Ogólna wiedza o statku powietrznym 8
9. Nawigacja 8
 
 
   Łącznie: 60 h

  

Spotkania odbywają się zazwyczaj wiosną, w soboty i niedziele na lotnisku w Turbii. Terminy rozpoczęcia tych szkoleń są uzależnione od tego kiedy uzbiera się odpowiednia liczba chętnych. W przypadku niewystarczającej ilości kandydatów do grupowego szkolenia nauka może odbyć się w trybie indywidualnym w postaci konsultacji z instruktorami. Zakończeniem tego etapu szkolenia są egzaminy sprawdzające wiedzę kandydata. Są one przeprowadzane w postaci testów. Aby je zaliczyć uczeń musi uzyskać minimum 75% prawidłowych odpowiedzi. Pozytywne zaliczenie szkolenia teoretycznego jest warunkiem dopuszczenia do szkolenia w powietrzu.

Istnieje możliwość przystąpienia do szkolenia praktycznego w naszym klubie na podstawie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia teoretycznego odbytego w innym ośrodku.

 Szkolenie praktyczne

    

Podstawowe praktyczne szkolenie szybowcowe w naszym aeroklubie odbywa się przy wykorzystaniu startu za wyciągarką. Polega ono na wykonywaniu krótkich lotów nadlotniskowych po tak zwanym „kręgu”. W trakcie kursu uczeń wykonuje średnio 60 takich lotów z czego 10 to loty samodzielne bez instruktora na pokładzie. Szkolenie prowadzimy na szybowcach dwumiejscowych typu Puchacz, Bocian oraz Puchatek. W trakcie tych lotów uczeń uczy się kolejno lotu po prostej, wykonywania zakrętów, startu, lądowania oraz budowy kręgu nadlotniskowego. Po opanowaniu tych umiejętności kursant zapoznaje się z zasadami postępowania w sytuacjach awaryjnych oraz uczy się wyprowadzać szybowiec z korkociągu. Szkolenie kończy się wykonaniem lotów egzaminacyjnych na podstawie których uczeń jest dopuszczany do lotów samodzielnych.

Szkolenia praktyczne prowadzimy w miesiącach od czerwca do września. Jest jednak możliwość aby zrealizować takie szkolenie wcześniej pod warunkiem zebrania się minimum trzy osobowej grupy zainteresowanych z zaliczonym wcześniej kursem teoretycznym. Czas trwania takiego szkolenia jest w dużym stopniu uzależniony od pogody. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych zwykle jest to około 10 dni lotnych. Szkolenia prowadzone są w grupach liczących od 3 do 7 osób. Ze względu na specyfikę szkolenia ma ono charakter stacjonarny tzn. uczestnicy kursu w trakcie jego trwania mieszkają na lotnisku.

A co potem ? 

Po zakończeniu szkolenia podstawowego uczeń uzyskuje III klasę wyszkolenia i jest uprawniony do wykonywania lotów samodzielnych pod nadzorem instruktora na typach szybowców na które został przeszkolony. Dalsze szkolenie zmierza  w kierunku uzyskania Licencji Pilota Szybowcowego SPL i sprowadza się do doskonalenia techniki pilotażu, przeszkolenia na nowe rodzaje startu oraz nowe typy szybowców, nauki celnego lądowania w ograniczonym terenie oraz lotów z wykorzystaniem noszeń termicznych. Kandydat uzyskuje licencję pilota szybowcowego po zaliczeniu całego wymaganego cyklu szkolenia, wylataniu minimum 15h oraz zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego przed Państwową Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.

No a co potem? ...

A potem można rozwijać swoją pasję łącząc ją z dalszymi szkoleniami i karierą zawodową lub realizować się poprzez sport i udział w zawodach. A może kiedyś sami zechcecie zostać instruktorami i szkolić młodych adeptów lotnictwa ???

 

DO ZOBACZENIA NA LOTNISKU W TURBI !!!

 


Seminarium FI(S)

Data dodania: 2016-10-20

Seminarium dla instruktorów szybowcowych FI(S)

OSL Aeroklub Stalowowolski organizuje seminaria dla instruktorów szybowcowych FI(S).  Osoby zainteresowane proszone są o kontakt w celu uzgodnienia terminu szkolenia. Zgłoszenia przyjmujemy przez cały sezon:

 wyszkolenie@aeroklubstalowowolski.pl lub telefonicznnie 668 095 892

 

Koszt szkolenia w trybie indywidualnym: 1200 PLN
Koszt przy udziale min. 3 uczestników: 600 PLN / osoba
Koszt przy udziale min. 5 uczestników: 400 PLN / osoba

© Copyright 2010 Aeroklub Stalowowolski | wykonanie Mateusz Ciosmak